По-справжньому широкий загал зіткнувся з нею, коли Гугл захотів повісити нам на ніс свої розумні окуляри. Після прийшла епоха смішних масок, які робили з нас котиків, зайчиків і Леонардо Ді Капріо. Потім покемони захопили обидві реальності і змусили намотувати кілометри. А недавно Еппл показала ARKit, а Гугл — ARCore, і значить нас ось-ось накриє нова хвиля гри та програми із застосуванням доповненої реальності, можливості якої набагато ширше і корисніше для суспільства, ніж ловля мультяшних героїв.
Як і обіцяли, починаємо цикл матеріалів про доповнену реальність. У них не буде докладного опису технічного боку, зате буде історія розвитку ЕйАр, посилання на розробки, які згадуються, і безліч цікавих ілюстрацій.
Попереду багато картинок та відеороликів!
Перспективи та майбутнє технології
Для початку пояснимо, що таке технологія доповненої реальності (AR - augmented reality). Її часто плутають із віртуальною реальністю (VR - virtual reality). Зрозуміти різницю досить просто. Віртуальна реальність складається тільки з нереальних, створених в програмі об'єктів. Тобто, одягаючи VR-шолом, ви повністю опиняєтеся у штучно створеному світі. Як, наприклад у цьому відео.
Доповнена реальність — це коли нереальні, віртуальні, об'єкти у сприйнятті користувача стають частиною реальної картини навколишнього світу. Іншими словами, коли людина бачить щось в AR, вона бачить щось віртуальне в реальному світі. Дисплей показує користувачеві фізичний світ з доданими віртуальними об'єктами. Наприклад, маркер карти в інтерфейсі камери на телефоні — щоб показати, в якому напрямку рухатися користувачеві. Вже існують гарнітури, які фактично переносять додаток або гру в реальний світ. Більш просунуті AR-системи дозволяють обробляти стіни в будинку користувача так, як би вони були додатками на екрані комп'ютера.
Ось приклад, як працює доповнена реальність при побудові навігаційної карти. Тут застосовано SLAM — метод Одночасної Локалізації та Побудови Карти, який використовується для побудови карти в невідомому просторі з одночасним контролем поточного місцезнаходження і пройденого шляху.