Дарино Володимирівно, вітаємо Вас з посібником вашого авторства, що найближчим часом вийде друком у Видавничому домі «Освіта». Була проведена чимала робота, щоб представити учителям, учням початкових класів та їхнім батькам цікаве, сучасне видання, що відповідає оновленій програмі з математики для початкової школи та новим викликам, тому саме ця тема буде предметом нашої сьогоднішньої розмови. Проте спочатку нам хочеться трохи познайомитись з вами, більше дізнатися про Ваше професійне становлення та педагогічну діяльність, адже ви зовсім молода людина, а уже є автором навчальної книжки.

Дякую за привітання. Дійсно дуже задоволена результатом співпраці з видавничим домом «Освіта». Я з сім’ї педагогів, тож завжди мене цікавили проблеми школи. З 2007 року я працюю в київському ліцеї «Престиж». Постійно намагаюся підвищувати свою кваліфікацію і беру участь у різноманітних семінарах та майстер-класах. У моєму доробку є посібники з логіки і з математики для основної школи.

Чому саме математика для учнів початкових класів стала предметом вашої професійної зацікавленості?

Мій хрещеник нещодавно пішов у перший клас і з’явилось бажання створити щось таке, щоб допомогло йому у вивченні математики. Виявилось, що батьки першокласників стикаються з купою проблем при виконанні домашніх завдань їх дітьми. Тож виникла думка про створення універсальної книги, яка б стала помічником і учню, і його батькам, і вчителю.

Ми знаємо, що створення посібників для молодших школярів — лише частина Вашого професійного життя. А що є предметом Ваших наукових інтересів? Яке наукове звання, вчений ступінь маєте?

Я кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України. Крім того, я діючий вчитель, тож насамперед мене цікавить ефективне викладання математики. Багато моїх праць стосуються методики навчання математики з використанням мультимедійної дошки, останнім часом багато уваги приділяю розкриттю аксіологічного потенціалу шкільного курсу математики, тобто сприянню формуванню в учнів загальнолюдських, громадянських, національних, сімейних, особистісних цінностей під час вивчення математики.

Отже, які концептуальні ідеї були провідними при створенні "Математики в схемах і таблицях"? Що специфічного, особливого внесено до Вашого посібника, є його «родзинкою» та вирізняє роботу Д.В. Васильєвої серед доволі широкого спектру посібників для вчителів та учнів початкової школи інших авторів?

У посібнику окрім схем і таблиць міститься велика кількість яскравих якісних малюнків, що задіюють емоційну і образну пам'ять дитини і допомагають швидше і усвідомлено запам’ятовувати абстрактні поняття, властивості цих понять та математичні закони. Крім того, в посібнику чітко прослідковується зв'язок математики з життям. Сучасні учні звикли до яскравих і динамічних мультфільмів, вони звикли таким чином отримувати інформацію. Тож, математичні правила і закони сучасні учні краще запам’ятовують якщо вони подані в малюнках, в таблицях чи схемах. Тобто наочно і компактно.

Наприклад, і учні, і батьки часто не розрізняють поняття «коло» і «круг». А ці поняття надзвичайно важливі для вивчення геометрії в основній школі. У посібнику ціла сторінка присвячена різноманітним прикладам з оточуючого середовища, що ілюструють різницю між цими поняттями.

Для подальшого вивчення математики, фізики, хімії, надзвичайно важливо правильно ввести поняття величини, одиниць вимірювання та вимірювальних приладів. В посібнику кожній з вивчених величин відведено сторінку. Акцентується увага, що величина – це певна властивість тіла, яку вимірюють.

На що саме хотілося б звернути увагу вчителя, який працюватиме з вашим посібником?

Контент «Математики в схемах і таблицях» друкується в декількох варіантах.

1. Чотири окремі книжечки для вчителів, учнів та їх батьків, що містять програмний матеріал в межах одного класу. Такі посібники зручно використовувати на уроках як довідники або для унаочнення вивченого матеріалу. За потреби учні можуть носити їх додому і користуватися ними, виконуючи домашні завдання або готуючись до контрольної роботи.

2. Подарунковий варіант більшого формату «Математики в схемах і таблицях» містить весь матеріал з 1 по 4 клас. Така яскрава, якісна і корисна книжка стане чудовим подарунком учню початкової школи на день його народження або до інших свят.

Сподіваємося, що наша робота сподобається і учням, і батькам, і вчителям. Раді будемо вашим відгукам на нашу роботу!