Micro:bit — це проект компанії BBC. Мета проекту заохотити школярів Великобританії процесом кодування, дати широкі можливості для розвитку інженерії та мейкерского руху в освіті.
Планування проекту розпочалося в 2012 році в рамках програми комп’ютерної грамотності BBC, а до моменту запуску в липні 2015 року BBC запросили 29 партнерів для допомоги у виробництві, дизайні та розповсюдженні пристрою.
Micro:bit — це мікрокомп’ютер кишенькового розміру, розроблений для використання в сфері освіти. Його можна запрограмувати за допомогою JavaScript, Python або блочного коду makecode.microbit.org.
Школярі можуть використовувати micro:bit для створення широкого спектру розумних речей, таких як навчальні моделі, ігрові пристрої, фітнес-трекери, робо-системи та інше. У процесі програмування micro:bit та побудови моделей та прототипів учні розвивають такі навички, як дизайнерське мислення, прототипування, кодування, досвід роботи з матеріалами та електронікою, розвивають творче та інженерне мислення.
Дизайнерське мислення та дизайн продукту
Щоб побудувати будь-яку функціональну модель, надзвичайно важливо зрозуміти, хто буде її використовувати (учням пропонується досліджувати потреби користувачів) і чітко визначити проблему - це пряме застосування Design Thinking.
Прототипування та тестування
Перш ніж продукт буде готовий до комерційного використання, він повинен пройти цикли прототипування, тестування, зворотного зв′язку та вдосконалення. Використання micro:bit для побудови моделей допомагає учням засвоїти безцінні, реальні виробничі навички прототипування та тестування. Використовуючи низьку вартість та легко доступні матеріали, учні можуть легко виготовляти кілька прототипів або змінювати свої конструкції на основі відгуків користувачів.
Матеріали
Більшість виробів чи моделей побудовані з використанням численних компонентів та матеріалів, те ж саме стосується працюючих прототипів.
Основи електроніки
Micro:bit живиться від електрики. Студенти, які використовують micro:bit, дізнаються, як працює електроенергія, як з′єднати різні компоненти разом, щоб створити ланцюг, як забезпечити, щоб пристрій мав необхідну кількість електроенергії та які потреби в електроенергії для різних компонентів, таких як світлодіодні ліхтарі та двигуни чи датчики як ультразвукові та датчики вологи.
Робота в команді та співпраця
Як було сказано раніше, побудова виробу або діючого прототипу вимагає співпраці між численними людьми з різними навичками та стилями роботи. Кожен член команди повинен вибрати конкретну відповідальність, визначити термін, повідомити про прогрес із членами команди та вчитися один у одного.
Висновок:
Навчання із micro:bit — це діяльність, яка навчає учнів технічним навичкам, таким як електроніка, прототипування, тестування та кодування. Учні також набувають необхідних життєвих навичок, таких як дизайнерське мислення, спілкування та співпраця.
Micro:bit
Arduino UNO (Rev3)
Arduino Due
Processor
32 bit
8 bit
32 bit
Buttons
2
0
0
LED`s
25
0
0
Bluetooth
Yes
No
No
Accelerometer
Yes
No
No
Compass
Yes
No
No
Designed for Education
Yes
No
No
Playable out of the box
Yes
No
No
Input Output Pins
19
14
54
Висновок: Micro:bit має невеликі розміри, більші можливості та він більш безпечний для учнів.
Предмет
Реалізація навчальної програми
Інформатика
Створення навчальних моделей, проведення досліджень, виконання лабораторних робіт, проведення інтегрованих уроків, реалізація STEM-проектів
Природознавство
Фізика
Біологія
Географія
Математика
Навчально-методичне забезпечення
Зошит-конспект для учня. Реалізація навчальної програми з інформатики відбувається через проектну діяльність та із використанням micro:bit | Зошит-конспект для учня. Реалізація навчальної програми з інформатики відбувається через проектну діяльність та із використанням micro:bit | Книга навчальних проектів для учнів 5-9 класів. Навчальні проекти можуть бути реалізовані на уроках природознавства, географії, біології, інформатики, фізики. Потребує додаткового обладнання (STEM-лабораторія на основі micro:bit) |
Опановуємо micro:bit. Перші кроки
Micro:bit як сучасний інструмент навчання (теоретичний аспект )
Micro:bit як сучасний інструмент навчання (приклади проєктів )
Екологічна станція на основі micro:bit