Всеукраїнський науково-практичний семінар «STEM-освіта: інноваційні проекти для НУШ», який проходив 23-24 квітня 2019 року в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, об’єднав в активній співпраці понад 300 учасників та 17 спікерів.

Пленарне засідання розпочалося із привітальних слів директора Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації Вікторії Гробової; ректора Сумського ОІППО, доктора історичних наук, доцента Юрія Нікітіна; начальника відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Олени Патрикеєвої.

Завдання науково-практичного семінару окреслила Ірина Василашко, завідувач сектору підготовки вчителів STEM-освіти відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

З відеопрезентацією досвіду керівника проекту «STEM на Дніпрі», керівника напряму «STEM-Lab» у рамках проекту «Я –дослідник» Бутурліної Оксани ви можете ознайомитись, перейшовши за посиланням тут.

Здобутки та перспективи упровадження інноваційного освітнього проекту «Я – дослідник» окреслила координатор проекту Гущина Наталія, старший викладач кафедри відкритих освітніх систем та ІКТ ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (з презентацією ви можете ознайомитись за посиланням).

У другій половині дня, під час роботи п’яти секцій, учасники семінару могли ознайомитися з інноваційними освітніми рішеннями для Нової української школи, що були запропоновані ТОВ «Видавничий дім «Освіта» та обговорити їх.

Справжнім відкриттям заходу стала презентація інтегрованого навчального курсу «STEM-Lab» (керівник Оксана Бутурліна), про зміст та особливості якого детально ознайомили автори-розробники Артем’єва Оксана та Філіпчук Оксана зі школи № 67 Дніпровської міської ради. Це комплексе рішення включає розробку навчальної програми, посібників для учнів, методичних рекомендацій для вчителів та організацію підвищення кваліфікації вчителів з цього напрямку. Учасники семінару активно долучилися до обговорення: задавали запитання, оцінювали переваги курсу. В цілому, ідея впровадження «STEM-Lab» в освітній процес шкіл отримала підтримку освітян.

На секціях керівників відділів освіти ОТГ, директорів опорних закладів освіти, викладачів ІППО та методистів методичних кабінетів; керівників методичних об’єднань предметів природничо-математичного циклу районних відділів освіти та ОТГ також відбулися педагогічні студії «Реалізація STEM-підходів у новій школі» Василашко Ірини; «STEM-освіта: розвиток компетентностей вчителів Нової української школи» Гущини Наталії; презентовані кейси «Освітні рішення LEGO Education як інструмент упровадження програми Нової Української Школи» Табінської Олени, менеджера з розвитку освітніх рішень LEGO Education в Україні.

Під час майстер-класу «Інформатика з Micro:bit» Дзюби Сергія, заступника директора, вчителя інформатики НВК «Освітні ресурси та технологічний тренінг» №141 м. Києва вчителі інформатики дізналися, як використовувати цей крихітний програмований комп'ютер для легкого та цікавого навчання учнів.

Учителі географії навчались разом на майстер-класі «Доцільність і перспективність упровадження дослідницької діяльності в курсі «Географія: регіони та країни» Громи Володимира, учителя-методиста з географії Хмельницької середньої загальноосвітньої школи №25 імені І. Огієнка, автора посібників з географії серії «Я дослідник».

У другий день у роботі секції для вчителів початкових класів взяли участь доповідачі та практики, автори підручників, посібників для початкової школи ТОВ «Видавничий дім освіта»:

• Гущина Наталія, старший викладач кафедри відкритих освітніх систем та ІКТ ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» з майстер-класом «Від пошукової активності до дослідницьких умінь та навичок: як формувати дослідницьку поведінку в курсі «Я досліджую світ»;

• Васильєва Дарина, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук з майстер-класом «Елементи STEM-освіти у навчанні математики в початковій школі»;

• Вашуленко Оксана, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України з майстер класом «Дослідницька діяльність молодших школярів на уроках літературного читання – шлях до творчості»;

• Зінюк Ірина, методист напряму «Початкова школа» компанії «Інноваційні освітні рішення», автор методичних ресурсів із STEM-майстернею «STEM для наймолодших: конструюємо, програмуємо, знайомимось з першими механізмами».

Учасники заходу відзначали хорошу організацію роботи семінару, його практичну спрямованість; високий рівень спікерів, їх відкритість та бажання ділитись власними ідеями, методиками, практичними кейсами.