21.09.2017

Доброго дня! Потрібна Ваша допомога! Чи не могли б Ви надати методичні вказівки щодо розробки інтегрованого STEM-проекту? Цікавлять особливості правильного оформлення, структури, чи можна охоплювати уроки, корекційні заняття та виховні заходи в одному проекті? Чи є обмеження по кількості навчальних годин роботи над одним проектом? Завчасно дякую.

Структура інтегрованого STEM-проекту не відрізняється від звичайного навчального проекту. Основна відмінність STEM-проекту — це результат: виготовлення продукту, який використовується в реальній навчальній діяльності або житті + набуття, розвиток нових навичок (керівникові проекту дуже важливо при його розробці знайти таку діяльність для кожного учасника. А під час рефлексії кожен учасник повинен це усвідомити. Якщо цього не відбувається, то проект буде марним для особистого росту учасника), які будуть необхідні для життя, навчання. Але в розділі «мета» треба прописати цілі STEM- розвитку, в розділі «завдання» необхідно прописати і вказати міждисциплінарні зв'язки. У програмі проекту прописуєте будь-які — навчальні, виховні, екскурсійні, наукові, практично-виробничі і т.ін. — активності, які сприяють реалізації цілей і завдань проекту. Терміни реалізації проекту необмежені, але якщо вони перевищують один навчальний рік, то рекомендовано ділити їх на етапи. Як правило, дуже тривалі проекти важко реалізувати. Рекомендую вам прописати найближчі цілі в короткочасний проект, а в розділі «результати» включити пункт «перспективи» і прописати бажані плани. Також інтегрований STEM-проект може об'єднувати під однією метою кілька невеликих проектів, які мають свої завдання, програму заходів і реалізуються у свої терміни.
Успіхів!

 

Ірина Василашко, завідувач сектору підготовки
вчителів STEM-освіти відділу STEM-освіти
ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»,
автор підручників та методичних посібників